Onverwachte service

Ken je dat? Heb je een product en ben je er eigenlijk al jaren heel blij mee. Maarja, de jaren gaan tellen en het product gaat net ietsje minder werken? Het soepele raakt eraf en het heeft een gebruiksaanwijzing die alleen jij kent. Als trouw baasje blijf je het product met liefde gebruiken, want eigenlijk functioneert het nog prima. Maarja, perfect is het niet meer. Dat had ik nou laatst ook. Met mijn Secrid welteverstaan. Zo’n pasjes portemonnee die zo ongeveer elke Nederlander heeft. En toch, de jaren begonnen te tellen.

Gekocht van mijn eerste salaris

Mijn Secrid heb ik dus ook gekocht van mijn eerste salaris. Ruim vijf jaar geleden, omdat je hem onopvallend bij je kan hebben bij het dragen van een pak. En laten we eerlijk zijn. Meer dan 6 pasjes heb je tegenwoordig eigenlijk ook gewoon niet nodig. Zeker nu we ook Apple pay hebben, alle klantenkaarten in een app en we niet meer cash betalen, kan alles met zes pasjes (en je telefoon…).

Welke Nederlander heeft hem nog niet

Ja, natuurlijk hebben nog heel veel Nederlanders hem niet. Maar voor mijn werk ontmoet ik regelmatig collega’s uit het buitenland en ze zeggen allemaal hetzelfde. “Jullie Nederlanders hebben allemaal dezelfde portemonnee en dezelfde drinkfles.” Tja, als iets tenslotte goed werkt, waarom zou je hem dan niet nemen. We staan er dus ondertussen bekend om en het valt dus ook op dat de meerderheid van mijn collega’s er eentje heeft. Een prima product dus.

Een speciale Secrid store

En nu is er zelfs in Rotterdam een speciale Secrid store. En mijn vriendin wilde daar heel graag heen. Ook zij wil een Secrid, maar door de vele opties en variaties, wilde ze hem vooral even in het echt zien. En daar is zo’n winkel dan weer ideaal voor. Ik heb namelijk nog nooit zoveel verschillende variaties gezien. Zelfs ik kreeg er keuzestress van.

Mag ik wat vragen?

En als je dan toch in zo’n winkel bent, wil ik het eigenlijk meteen weten ook. Mijn eigen Secrid met z’n kuren. Is hij aan vervanging toe? Is de boel versleten. Of hoort dit na verloop van de jaren gewoon zo te zijn. “Meneer, we gaan hem even voor u controleren”. En inderdaad, na en paar jaar kan het voorkomen dat er wat slijtage optreed in het plastic mechanisme van de Secrid. Niet zo heel gek, want ik gebruik hem al vijf jaar heel intensief. “Maar meneer, we kunnen er voor u ook een nieuw mechanisme inzetten.” Huh, wat ?!?

Secrid service

Iets dat ik niet had verwacht. De slijtage van zo’n mechanisme hoort er naar mijn mening gewoon bij. Maar zelfs na vijf jaar boden ze mij aan om gratis het mechanisme te vervangen. Binnen vijf minuten was het gefixt en kon ik weer door als toen hij net nieuw was. Wauw, die zag ik dus niet aankomen. Natuurlijk, zo’n store gaat om de hele beleving en de gedachte die ze achterlaten. Maar dat je na vijf jaar nog steeds dit niveau van service krijgt, had ik dus echt niet verwacht. Dan ben ik toch wel blij dat ik ooit een flink bedrag voor een dure portemonnee heb betaald. Want ik doe al drie keer langer met deze portemonnee dan dat ik normaal deed en krijg er na al die jaren nog service op ook. Daar wordt ik nou blij van. En mijn vriendin? Die is ondertussen ook heel blij met haar gloednieuwe exemplaar.

1 gedachte over “Onverwachte service”

  1. Ja dat is nog eens een service en die kom je bijna niet meer tegen!
    Mijn dure Philips Airfryer ging net na de 2 jaar garantie kapot en wat dacht je dat de winkel en Philips zei?
    Jammer meneer maar de garantie is verlopen!
    Nu maar een goedkoper Princess Aerofryer gekocht en die werkt ook nog eens beter, kijken of die wel langer mee gaat dan de Philips
    Die Secrid ligt hier in de kast, wij doen nu alles met de telefoon

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.