Scheurkalender marketingtruc

Die oude vertrouwde scheurkalenders. Elke dag mag je een blaadje afscheuren en elke dag krijg je weer een nieuw feitje, wetenswaardigheidje, stripje of mop voorbij. 365 dagen plezier! Vooral voor op het toilet vaak een populair tijdverdrijf. Ook bij ons hangt er dit jaar eentje. Maar nu zag ik een scheurkalender voorbijkomen…

Scheurkalenders in alle soorten en maten

Ga in de decembertijd maar een boekhandel binnen en het zal je verbazen. Er zijn zo ongelofelijk veel soorten scheurkalenders, dat kiezen bijna lastig wordt. Ga je dit jaar voor stripjes, moppen, feitjes of de puzzeltjes? En welke dan?

Een scheurkalender is het ideale cadeautje

Tijdens bijvoorbeeld sinterklaas of voor onder de boom. Want het is zo’n algemeen pakje waar je direct het hele gezin blij mee kan maken. Een opvulling van de stapel cadeau’s, terwijl je hem anders misschien ook wel had gekocht. Maarja, dan moet niet iemand anders hetzelfde idee hebben én moet het onderwerp ook nog in de smaak vallen ook. Dan denk je een makkelijk cadeautje hebben, blijken er nog steeds allemaal haken en ogen aan te zitten.

Mijn grootste scheurkalender fout

Ik ben van het bewaarderige type. Zo eentje die overal nog wel iets in ziet. Dus ook in de oude scheurkalender. Ik heb dus inderdaad nog een aantal oude edities liggen voor ‘je weet maar nooit’. Binnenkort ga ik mijzelf uitdagen om eens wat spullen weg te gooien, dus ik denk dat mijn scheurkalenders dan ook in het oud papier gaan belanden.
Wist je trouwens dat je scheurkalenders wel degelijk kan hergebruiken. Na 7 jaar zijn de dagen van de week weer hetzelfde op diezelfde datum. Kan je hem mooi nog een keer gebruiken. Je raadt het misschien al, deze komt van de bespaarscheurkalender :).

Een nieuwe truc in scheurkalenderland

Maar nu… Een compleet nieuwe truc die eigenlijk super slim is. “Whats up je boterham” komt met hun eigen scheurkalender. Met allemaal spreuken van kinderen die stiekem toch wel heel grappig zijn. Tot zover niets nieuws. Het nieuwe is, is dat deze scheurkalender van 1 mei 2020 tot aan 1 mei 2021 loopt. Alsof ze de deadline voor het drukwerk niet hebben gehaald, of juist nu al klaar zijn. Je kan dus halverwege het jaar alsnog een scheurkalender kopen. Best geinig, maar ik voel een addertje onder het gras.

Mei 2021, en dan…

Want, over een jaar, zo eind mei 2021 raakt je scheurkalender op. De laatste maand gaat in. En omdat je toch wel fan bent van een scheurkalender, ga je weer op zoek naar een nieuwe. In april… Ja, ik zie het dan nu al gebeuren dat er slechts één scheurkalender te koop is. Namelijk dezelfde, maar dan voor het komende jaar. Door af te wijken van het kalenderjaar, zetten ze je ook flink voor het blok. Want wat doe je aan het einde van je kalender. Wacht je 7 maanden zonder scheurkalender, om vervolgens een andere te kopen? Of ga je toch overstag en koop je eenzelfde type scheurkalender. Dat wat zij hopen dat er gebeurt.

Bewaren is toch zo gek nog niet

Ach, misschien verklaart iedereen mij wel voor gek dat ik mijn scheurkalenders bewaar. Maar in dit geval zou ik dat toch zeker doen. Kan je van 1 mei 2021 tot aan 31 december 2021 gewoon nog even dezelfde kalender gebruiken. Grote kans dat je er nog een keer om moet grinniken. 7 maanden lang nog een keer dezelfde blaadjes voorbij laten komen, totdat je dan toch weer over kan stappen op een scheurkalender van een heel jaar. Een heel slim marketingtrucje, om zo’n ding in mei te laten starten. Maar zie de marketing ervan in en zorg dat jij slimmer bent dan dat.

5 gedachten over “Scheurkalender marketingtruc”

  1. Een scheurkalender niet scheuren maar bewaren, dan ben je zeker ook lid van de vrekkenclub.
    Ik weet dat je wilt SVMV maar dit gaat wel erg ver. Kun je de blaadjes niet beter gebruiken als toiletpapier snijd het mes aan 2 kanten.

    Beantwoorden
  2. De jaren zijn niet elke 7 jaar hetzelfde. Je hebt namelijk ook nog elke 4 jaar een schrikkeldag extra. Dus het valt best tegen om ze te hergebruiken

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.