Het ergste wat je als webshop kan overkomen

Vorig weekend had ik eindelijk eens de tijd en moeite genomen om de gaan shoppen. Of nou, tijd om online uit te gaan zoeken welke overhemden in dit keer zou gaan kopen. Het ergste wat een webwinkel kan overkomen, overkwam: Ik kon de bestelling niet afmaken…

Dresscode

Voor het uitoefenen van mijn werk is er een dresscode: business. Voor mij als man betekent dat een pak.Je raakt eraan gewend en ondertussen voelt het meer als werkkleding dan zozeer een pak. Maar, als je zulke kleding dagelijks draagt, merk je ook direct dat het sneller slijt. Nu was het toch wel echt zaak dat ik mijn overhemden ging vervangen. De randjes werden lelijk enzo. Geldnerd zou ze niet door de BMC check laten komen. Tijd dus om nieuwe te bestellen.

Trouw aan mijn merk

Hier moet ik toch eerlijk bekennen: ik ben behoorlijk trouw aan mijn merk overhemden: Michaelis. Strijkvrije overhemden (een aanrader voor elke man die niet van strijken houdt, eigenlijk alle mannen dus…) in een voor mij goede pasvorm. Ik heb ook ervaring met andere overhemden, maar die vielen dan toch weer behoorlijk tegen. Op dit punt bespaar ik dan ook niet door rond te kijken waar ik overhemden goedkoper kan kopen. Ik ga direct naar hun site en koop ze daar direct. Punt uit.

Natuurlijk doe ik wel graag mee met de geldende aanbieding

Iets wat dit merk standaard doet, is dat je bij twee of meer overhemden korting krijgt. Hoewel dat helaas in de loop van de jaren wel minder korting is geworden, scheelt het je toch een tientje per overhemd. Daarom koop ik dus eigenlijk altijd de hele set overhemden tegelijk, zodat ik (met korting) voorlopig ook weer vooruit kan.

Afrekenen maar

En daar ging het mis. Zodra ik op de knop naar mijn winkelmandje ging, kwam er een error-code in beeld en was mijn hele bestelling weg. Ouch! Nog een keer proberen en nog steeds zonder het gewenste resultaat. Contact zoeken met het whatsapp nummer dat genoemd staat op de site bood helaas ook geen directe reactie, dus daar zat ik dan. Klaar om te bestellen, zonder de mogelijkheid om te betalen.

Cruciaal voor een webshop

En dan blijkt direct: een goedwerkende webshop is cruciaal. Als er een schakel niet werkt, kunnen klanten hun bestelling niet plaatsen en gaan ze naar de concurrent. Jij bent daarmee niet alleen je omzet en winst kwijt. Ook kan je fluiten naar je klant. Die heeft een slechte ervaring en komt mogelijk gewoon nooit meer terug. Als je dat dan niet snel fixt, is het een doodsteek voor jouw webshop.

Trouwe klant

Gelukkig ben ik een echt trouwe klant. Of nou, het product is zodanig goed, dat ik alleen maar deze overhemden wil hebben. En dus een week later, na wat contact met de klantenservice en het nog een keer proberen, is het dan toch gelukt om mijn bestelling te doen. Dat is voor mij wel een unicum. Want als de webshop niet goed functioneert, ga ik meestal direct naar de concurrent. Ik wil tenslotte wel mijn producten hebben. Maargoed, dat was nu niet het geval. Mijn nieuwe overhemden zijn dus (met een week vertraging) nu echt onderweg 🙂

Wat zou jij doen als de webshop niet goed werkt? Ergens anders shoppen, of later een keer terugkomen?

2 gedachten over “Het ergste wat je als webshop kan overkomen”

  1. Heb dat ooit met zalando gehad moest t via de laptop bestellen ipv mn mobiel omdat betalen dan niet lukte (bankieren app sloot af ivm veiligheid als ik mn SMS code ging lezen.. Dus opnieuw inloggen bij bank en dus nieuwe SMS code nodig… Ehm ja.. Dat werkt dus niet.) heb t wel daar besteld maar idd wel lastig soms. Toevallig gister nieuwe korte broeken besteld. 1e die ik wou was uitverkocht in mijn maat. Dus idd snel andere webshop gezocht waar ze precies dezelfde verkopen en daar besteld in de juiste maat

    Beantwoorden
  2. De BMC check rules! Bij mij hangt het van het product af. Bij overhemden ben ik net zo merkentrouw als jij, dus die zouden nog een kans krijgen. Maar bij veel andere producten….

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.