Ben jij nog even overgestapt?

Alsof ze het met elkaar hadden afgesproken… KPN, Ziggo, Tele2 en alle andere aanbieders van internet zijn ‘spontaan’ een prijswijziging door gaan voeren. En omdat alles in de wereld duurder wordt, zijn deze prijzen natuurlijk ook naar boven bijgesteld. Ikzelf zit bij NLE en ook ik kreeg te maken met een prijsstijging van €2,50. Dat lijkt natuurlijk niks, maar dat komt toch neer op €30 per jaar. Daar kan ik toch hele leuke andere dingen voor doen… Tijd om erachteraan te gaan.

Alles wordt duurder, zelfs de prijsvechter

Want tja, daar moet ik NLE (De Nederlandse Energiemaatschappij) wel onder scharen. Het is een echte prijsvechter die gebruik maakt van het KPN netwerk. En ook mijn contract ging omhoog. Daarbij liep mijn contract afgelopen februari af, maar had ik nooit een verlengingsaanbod ontvangen. Tja, dan maar even contact opnemen met ze.

Een nieuwe contractsperiode

“Meneer SVMV, door een fout in het systeem in februari heeft u helaas geen verlengingsaanbod gekregen. Dat spijt ons, maar deze kunnen we nu alsnog aanbieden.” Nou, dat is alvast heel fijn, maar wat ga ik betalen. Ik ben erg tevreden over NLE, maar wil niet teveel gaan betalen. Mijn maandelijkse bedrag ging van €39,95 naar €42,50. Zelfs met een aanbod om te verlengen ga je vaak op den duur ook weer dat hogere bedrag per maand betalen. Daar had ik eigenlijk niet zo’n zin in.

Waarom wil ik zo graag bij NLE blijven?

Als IT- en geldnerd kijk ik altijd wat ik kijk voor welke prijs. Het voordeel bij NLE is dat ze geen abonnementen hebben met een bepaalde snelheid. Nee, je krijgt gewoon wat er beschikbaar is. Hoe dichter je bij de wijkkast woont, hoe sneller jouw internetverbinding. Ik woon behoorlijk dicht op die wijkkast. Waar technisch een snelheid van 100 Mbit/s haalbaar is, haal ik de 90 Mbit/s. Daar betaal ik nu €39,95 voor bij NLE, waar ik bij andere aanbieders zo rond de €47 (Tele2) of via de kabel bij Ziggo voor 250Mbit/s wel €63,50 betaal. Het kan dus echt goedkoper, zonder dat ik daar op snelheid inlever. Daarbij maak je gebruik van het behoorlijk stabiele netwerk van KPN, dus ja, ik ben fan.

Een nieuw aanbod van NLE

“Beste meneer SVMV, ik kan u het volgende aanbieden: een éénjarig contract waarbij u de eerste drie maanden €29,95 en daarna €39,95 betaalt. Of een tweejarig contract met de eerste 6 maanden voor €29,95 en daarna €39,95.” Ik was meteen in de war… door überhaupt al een contractperiode aan te gaan, was ik per maand al €2,50 goedkoper uit. En dan kreeg ik nog een aantal maanden een extra korting. Hoe dan?

Alleen een prijsverhoging voor mensen zonder vast contract

“Meneer, ook wij hebben onderhandeld met KPN. Daarbij vallen de vaste contracten van vaste klanten voor nu buiten de prijsverhoging.” Een simpel maar daadkrachtig antwoord. Het loont voor mij om mijn internet voorlopig weer vast te zetten tegen een vaste prijs. Omdat ik verder geen klachten heb, ben ik meteen maar een tweejarig contract aangegaan. Dus in plaats zo’n €60 extra te moeten betalen in de komende twee jaar, krijg ik €60 korting bij een vast contract van twee jaar. Toch weer een voordeel van €120!

Benieuwd naar NLE?

Nog geen klant van NLE, maar wel benieuwd? Hieronder de aanbieding die zij op dit moment hebben. Als niet veeleisend persoon ben ik er erg tevreden over. Wie weet helpt het jou om ook net een paar euro per maand te besparen. Stap je over naar NLE, weet dan dat je met onderstaande advertentie ook deze blog helpt. Ik krijg daar weer een commissie voor, waarmee ik mijn gemaakte kosten kan dekken. Zo helpen we elkaar weer 🙂

2 gedachten over “Ben jij nog even overgestapt?”

  1. Ik zit bij Telfort. En ik heb onlangs weer gebeld. ( vorig jaar ook).
    Ik vraag dan, wat krijg ik voor korting als ik blijf? Het kwam net als vorig jaar neer op ca 60 euro voordeel.
    Het was zoveel maanden korting en zoveel maanden gratis de tweede tv.
    Dus de moeite waard om even te bellen. ( ook als je niet weg wilt)

    Beantwoorden
  2. Ik betaal al een aantal jaar €37,50 voor TV, Internet en telefoon bij T-Mobile Thuis.
    Ieder jaar bel ik een paar weken voor het abonnement afloopt de klantenservice op en vraag wat voor korting ik krijg als ik blijf en dan krijg ik weer €10,- p.mnd. korting.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.